secretariat@laude-reut.ro    +40 031.805.57.72 / 021.320.15.99  twitterfacebook

PARTENERIAT STRATEGIC BANCA COMERCIALA ROMANA - LAUDE-REUT PENTRU EDUCATIA FINANCIAR BANCARA SCOALA DE BANI

BANCA COMERCIALA ROMANA

 

In cadrul parteneriatului scolii noastre cu Banca Comerciala Romana, in perioada 24.06-28.06, elevii claselor a IX-a real si a XI-a uman au participat la un internship pe teme de educatie financiara.

Pe parcursul acestei saptamani, s-au sustinut prelegeri, dar si ateliere practice, pe teme de “social banking”, „digital banking” si aplicatia George, produse de economisire, creditare si asigurari, precum si „risk management” si modele de risc. Temele de lucru au fost diverse, astfel incat elevii nostri sa aiba parte de o experienta completa in saptamana petrecuta in BCR.

Elevii au fost activi, interesati, atmosfera a fost placuta, realizandu-se in cel mai scurt timp o interactiune familiara intre copii si reprezentantii bancii.

Multumim pe aceasta cale conducerii si echipei BCR, doamnei Mihaela Roxana Marcu, care a fost tot timpul atenta ca grupul nostru sa se simta bine, astfel incat, la finalul cursului Scoala de Bani, copiii nostri sa isi manifeste dorinta de a participa si la anul.

BANCA COMERCIALA ROMANA Educatia financiara poate fi considerata educatie pentru viata. Este crucial ca oamenii sa faca diferenta intre nevoi si dorinte si sa stie cum pot sa-si utilizeze eficient banii.  

Romania se afla pe ultimul loc in Europa in ceea ce priveste educatia financiara. Acest lucru trebuie luat ca pe un semnal de alarma, iar cei de la BCR au luat initiativa. Atat prin cursurile de la “Scoala de bani”, cat si prin internship-ul la care am avut oportunitatea sa particip alaturi de alti 19 colegi din liceu, ei incearca sa le ofere romanilor o educatie financiara de calitate. 

Prima zi din cadrul internship-ului la BCR a reprezentat un atelier de educatie financiara. Am invatat despre structura unui buget “sanatos” (20% - economii, 30% - dorinte, 50% - nevoi), despre factorul latte si despre preturile psihologice.

In a doua zi am aflat ce este Social Banking-ul si ce trebuie sa contina un plan de afaceri. A treia zi a fost dedicata digital banking-ului si lui George - primul banking inteligent. Cea mai interesanta parte a acestei zile a fost prezentarea campaniei de promovare a lui George, in care am aflat detalii despre cum a fost realizat teasing-ul, reveal-ul, iar mai apoi campaniile sporadice. 

In cea de a patra zi am discutat despre produse de economisire, creditare si asigurari. Am primit detalii legate de diverse tipuri de carduri, rate si dobanzi. In ultima zi a fost tratata tema Risk management-ului si modelelor de risc. Am invatat despre diverse tipuri de riscuri, controalele care se realizeaza in cadrul acestui departament si despre pretul unui produs de credit. 

Alexandra Stoina

 BCR, a doua cea mai mare banca din Romania si-a deschis portile saptamana aceasta, pentru noi, elevii de la Laude-Reut, introducandu-ne in fiecare departament al bancii.

In prima zi, am avut sansa de a participa la un curs al Scolii de bani, in cadrul caruia ni s-au prezentat idealurile de economisire si de investitie, in timp ce ni se explica importanta acestora. Am participat la un quiz menit sa ne spun ace fel de cheltuitor suntem.

Cel mai mult mi-a placut lectia despre digital banking, care asigura viitorul banciilor. Am vorbit despre evolutia platilor, si despre felul in care, chiar si in momentul de fata putem plati cu o palarie de exemplu. Oameni din departament ne-au vorbit despre George, primul banking inteligent de Romania, si despre felul in care acesta este o inovatie in Romania, care ajuta oamenii sa isi gestioneze conturile exclusiv dintr-o aplicatie, in acelasi timp in care pot tine evidenta cheltuielilor.

Am aflat ca unul dintre cele mai importante aspecte ale sale a fost promovarea produsului, prin evenimente diverse, afise si reclame atat la televizor, cat sip e social media. Un rol important l-au avut si influencerii, care, prin parteneriate, au facut oamenii familiari cu noua aplicatie.

Parteneriatepe au constituit de asemenea o parte importanta, astfel incat au facut sim ai multa reclama produsului. Nu au fost mereu doar lucruri bune, au existat si provocari. Unele dintre acestea au fost o serie de oameni care au vrut sa dezvaluie ideea noului concept, sau articole, care gestionate in mod gresit puteau sa aduca un minus proiectului.

Alexandra Mocanu

 Timp de o săptămână am avut ocazia să aflu cum funcționează o bancă datorită internshipului la BCR. Angajații din diferitele departamente ale băncii ne-au explicat în detaliu, într-un mod prietenos și interactiv, cu ce se ocupă ei și ce rol are departamentul lor.

În prima zi am fost introduși în lumea banking-ului cu o lecție despre educația financiară. Am aflat că un procent foarte mare de români nu au această educație și am descoperit proeictul Băncii Comerciale Române, care oferă cursuri gratuite de educație financiară pentru copii de la 5-6 ani până la adulți și pensionari.

În cea de-a doua zi, angajata de la departamentul de Social Banking ne-a povestit câteva dintre proiectele pe care le-au făcut și prin care au ajutat statrt up-uri, ONG-uri și persoane cu situații materiale defavorabile. De asemenea, am învățat cum se realizează un plan de afaceri, iar pe grupe am avut o oră să realizăm unul pe o idee proprie de ONG.

Cea de-a treia zi a fost pentru mine cea mai interesantă deoarece am vorbit despre Digital Banking. Evoluăm și odată cu noi evoluează și tehnologia. Cei doi angajați ne-au vorbit despre diferite inovații în tehnologie, precum robotul Sofia sau daltonistul Neil Harbisson, cyborgul căruia i s-a implantat o antenă pentru a vedea culori. George, primul internet banking, a fost un alt subiect pe care l-am atins în acea zi. Am văzut ce face această aplicație, cum a fost gândită și promovată și am propus posibile îmunătățiri și funcții noi.

Ultimele două zile au fost despre produse de economisire și module de riscuri. Am învățat noi modalități de economisire și de depozitare a banilor. De asemenea, am aflat ce criteri trebuie să îndeplinească un client pentru a primi un credit și cele mai inteligente metode pentru a-l administra.

Pe parcursul a acestor 5 zile am acumulat multe cunoștințe noi în domeniul financiar și am descoprit cum lucrează o bancă. Această experiență m-a făcut să îmi îmbogățesc cunoștiințele și să iau în considerare un viitor loc de muncă în acest domeniu.

Cezara Zamfir

Impreuna cu o parte din colegii mei am am participat la un internship in cadrul Bancii Comerciale Romane, cunoscuta si sub numele de BCR. Aceasta este membra a Erste Group, cel mai important grup financiar din Romania.

Timp de o saptamana am participat la diferite cursuri, precum cele despre digital banking, social banking, risk management si multe altele. Cel mai mult mi-a placut cursul despre digital banking si George, primul banking inteligent. Numele de “George” vine de le numele primului autopilot, inventat acum 100 de ani. George este o modalitate de a tine legatura cu banca de la distanta. De asemenea, acesta tine minte toate IBAN-urile si transferurile facute. De asemenea platile prin intermediul lui George sunt foarte simplu de facut pentru ca acesta tine minte cui ii este destinat acel transfer si completeaza automat totul cu informatiile necesare. Aplicatia poate fi personalizata pentru a intruni toate cererile clientilor. Poti sa iti alegi poza de profil, imaginea de fundal si multe altele.

Totodata, George promoveaza tinerii artisti din Romania. Acesta a lansat o serie de tricouri animate in Augmented Reality desenate de anumiti artisti cum ar fi: Bianca Dumitrascu, Kitra, Livia Flacaru si multi altii. Mai mult de atat, cardul George poate fi personalizat in 4 combinatii de culori de la roz la verde la albastru si chiar turcoaz.

Aceasta saptamana petrecuta la BCR a fost plina de informatii si proiecte utile care sunt sigura ca ma vor ajuta foarte mult acum si pe viitor.

Din punctul meu de vedere, aceasta experienta a fost cu totul deosebita. Am intalnit persoane minunate, dedicate profesiei lor. Acest proiect a fost structurat in cinci zile, fiecare dedicata unei ramuri din industria bancara – Atelier de Educatie Financiara, Social Banking, Digital banking, Produse de economisire, creditare si asigurari, Risk Management. Zilele mele favorite au fost cele destinate Digital Banking-ului, in care am descoperit aplicatia George, alaturi de toate secretele si beneficiile acesteia, si Risk Management, prin care am aflat cele mai mari dificultati pe care le poate intampina o banca. In fiecare zi, cate un modul ne-a fost prezentat de catre un expert din BCR. Trainerii nostri au fost amabili, simpatici, deschisi la intrebari si la sfaturi si au fost curiosi sa ne cunoasca, folosind diverse metode, cum ar fi quiz-uri. Am primit sfaturi importante si am aflat multi termeni noi din ‘banchereza’ (vocabularul utilizat de angajatii dintr-o banca), alaturi de alte informatii care ne vor fi utile pentru viitor. Am fost uimita de cata munca este depusa de informaticieni pentru ca noi sa avem datele personale in siguranta, intrucat au loc mii de atacuri cibernetice pe secunda, si de greutatea de pe umerii persoanelor care au sarcina de a descoperi si de a diminua riscurile care pot aparea in aceste institutii.

A fost o ocazie unica prin care am inteles cum functioneaza o banca, planurile si obstacolele create odata cu evolutia acesteia, fiindu-ne oferita o alta perspectiva fata de aceea pe care o cunosteam. Sper sa am oportunitatea de a repeta aceasta experienta!

Teodora Nastase