CICLUL LICEAL LAUDE-REUT
#STĂMACASĂ
Carantina ne-a prins pe toți fără pregătire psihologică sau emoțională și cu multe alte necunoscute.
Timpul de organizare a fost extrem de scurt, dar am pornit la treabă imediat. Ne-am asigurat că tot personalul didactic și toti elevii dispun de resurse electronice și de acces la internet. Știam că organizarea cursurilor online, față de cele din scoală, sunt mai solicitante.
Dacă la început am optat penru folosirea platformei Adservio, care permite postarea de materiale, lucru individual, teme etc, ulterior am decis să utilizăm și platforma online Microsoft Teams, care permite contact video-audio cu elevii, dar și alte facilități: condica, evidența participării elevilor, colectarea de feed-back, postarea de resurse educaționale.
În această situație, indiferent de disciplină, vechime la catedra, experiența predării online, relația de prietenie cu tehnologia, profesorii au decis să experimenteze același lucru: cursuri la distanță, în mediul virtual, în care elevii si profesorii să se întâlnească online.
Ne-am mobilizat rapid, am urmărit tutoriale și am stabilit că scopurile principale al învățării online sunt:
- să ne asigurăm că furnizăm materiale eficiente de învățare pe durata suspendării cursurilor: video clipuri, fișiere, linkuri educaționale etc.
- să avem același ritm, să transmitem același flux de informații ca și cum am fi la școală.
La nivelul liceului s-a facut un orar care să cuprindă orele din curriculumul obligatoriu, cu ora de 50 de minute și pauza de 10 minute, pănă la ora 13.10. După o pauză de masă de 40 de minute, elevii au posibilitatea de a participa și la alte ore din plaja disciplinelor opționale.
Toti elevii au primit conturi pentru intrarea pe platformă și orarul.
Profesorii se asigură la fiecare oră că elevii sunt prezenți online conform orarului.
Dar activitățile de învățare la distanță nu pot înlocui relaționarea elevilor cu profesorii și nici interacțiunile sociale ale elevilor. Carantina este o experiență nu numai colectivă, ci și unică în existența noastră. În aceste condiții, planificarea activităților de dezvoltare personală la toate clasele a apărut ca o necesitate. Le-am oferit posibilitatea elevilor să-și exprime temerile, așteptările, speranțele pentru ce va urma. În felul acesta, cu sprijinul departamentului de consiliere și al fiecărui diriginte în parte am stabilit un echilibru între academic și emoțional.
Colegii nostri joacă zilnic trei roluri esențiale:
- de elev (descoperă noi resurse educaționale și modalități de accesare și de utilizare a acestora),
- de profesor și, nu în ultimul rând,
- de părinte, ajutandu-și copiii să învețe online.
Activitatea zilnică depășește uneori cu mult pe cea de opt ore, în condițiile unei zile obișnuite.
Nu am uitat de părinți! În calitate de primi educatori ai copiilor, se găsesc în situația de a petrece mai mult timp alături de ei, ajunși acum liceeni. Nu am avut un manual care să ne ghideze pașii în această provocare, dar experiența educațională a Complexului Laude-Reut, ne-a amintit cât de important este parteneriatul școală-părinți-comunitate. Am inițiat întâlniri online cu părinții la fiecare clasă. Primim mulțumiri, sugestii, critici constructive.
Facem în continuare o echipă, dar acționăm altfel decât suntem obișnuiți în condiții normale. Ascultăm, învățăm, mergem mai departe cu speranța că vom iesi mai puternici din această experiență.